GRAFF GYUGECZ KAROLINA

OPĆA/OBITELJSKA MEDICINA
GRAFF GYUGECZ KAROLINA
spec.obiteljske medicine (domski)
NOVA CESTA 85 a , TREŠNJEVKA, Zagreb
SESTRA: ANTIONIA LOPATIĆ

PREHRANA ZA DIJABETIČARE

Dijabetička prehrana sastoji se od jedenja zdrave hrane u pravilnim vremenskim intervalima tijekom dana, što može spriječiti abnormalne skokove razine šećera u krvi i osigurati da vaše tijelo pravilno koristi inzulin koji proizvodi. Uklanjanje višak kalorija i hrane s visokim udjelom masti je najbolji način za kontrolu šećera u krvi, uz smanjenje ukupnog unosa ugljikohidrata, koji su u osnovni šećeri koji se razgrađuju u glukozi u našem tijelu.

Osim što jedete pravu hranu, morate jesti u pravo doba dana i učiniti ih ravnomjerno raspoređenima vremenskim intervalima. To je osobito važno za bolesnike s dijabetesom tipa 2, budući da bi dijabetička dijeta trebala dopustiti vašem tijelu da pravilno koristi inzulin koji proizvodi.

SMJERNICE ZA DIJABETIČKU PREHRANU – DIJETU

Opće smjernice za dijabetičku prehranu uključuju hranu bogatu vlaknima,zdrave masti, omega-3 i složene ugljikohidrate.

ZDRAVE MASNOĆE

Kada čujete riječ “masnoće”, to obično ima negativnu konotaciju, ali zdrave masti, kao što su polinezasićene i mononezasićene masti, zapravo su u stanju pomoći smanjiti razinu šećera u krvi i zadržati dijabetes pod kontrolom, ali samo kad se konzumiraju umjereno.

SLOŽENI UGLJIKOHIDRATI

Jednostavni šećeri brzo se razgrađuju u tijelu i pretvaraju se u glukozu, dok će složenije ugljikohidrate, kao što su škrobovi, mliječni proizvodi s malo masnoća, povrće i voće, sporije se razgrađuje i spriječiti opasne visoke razine šećera u krvi.

HRANA BOGATA VLAKNIMA

Hrana bogata vlaknima su neki od najvažnijih elemenata dijabetičke prehrane, jer mogu regulirati kako vaše tijelo probavlja hranu i usporava proces.Dijetna vlakna mogu kontrolirati brzinu otpuštanja inzulina i glukoze u krvotok, idealnu situaciju za osobe s dijabetesom tipa 2.

OMEGA-3 MASNE KISELINE

Budući da se crveno meso ne preporuča u dijabetičkoj prehrani, hrana bogata omega-3 masnim kisalinama, kao što je masna riba, izvrsna je alternativa. Ove namirnice mogu smanjiti razinu lošeg kolesterola u tijelu, što može pomoći ublažavanju simptoma šećerne bolesti.

PREPORUČENE HRANE DIJABETIČKU PREHRANU

Neke od najboljih namirnica za dijabetičku prehranu su losos, zeleni čaj, hrana od cjelovitih žitarica, češnjak, jogurt, bijelo meso, brokula, laneno sjeme i jabuke.

HRANA OD CJELOVITIH ŽITARICA

Za razliku od normalne hrane na bazi bijelog brašna, hrana od cjelovitih žitarica je izvrstan izvor dijetalnih vlakana koja može regulirati oslobađanje inzulina i glukoze, kroz dulji period, što sprječava te opasne visoke i niske razine šećera u krvi. Hrana od cjelovitih žitarica je također su izvrsni načini za sprečavanje dijabetesa na prvom mjestu!

BIJELO MESO

Namirnice kao perad i riba imaju znatno manje masnoća od crvenog mesa, pa ako želite smanjiti ukupnu razinu masnoća, što je doprinosni i komplicirajući čimbenik za dijabetes, prelazak s odreske od puretinu ili dodavanje tune i bakalara za još zdraviji dijelovati na vaše tijelo.

BROKULA

Niska u ugljikohidratima i kalorijama, ali ima visoko sadržaj minerala i ključnih antioksidansima, poznato je da brokula kontrolira razinu šećera u krvi i štiti kardiovaskularni sustav. Budući da je dijabetes toliko usko povezan s zdravljem srca , štiteći vaš kardiovaskularni sustav često znači prevenciju ili kontrolu nad dijabetesom.

 

IZVOR: https://biljemdozdravlja.com